Zgodnie z "Rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" rower musi być wyposażony w jedno przednie światło barwy białej lub żółtej selektywnej oraz tylne czerwone. Zarówno przednie, jak i tylne oświetlenie może być ciągłe, lub pulsujące.
To samo rozporządzenie mówi także na temat wysokości zamontowania świateł. Zgodnie z nim lampki muszą być umieszczone:
Z tego paragrafu wynika, że światła możemy mocować na kierownicy roweru (do końca 2012 roku było to nielegalne, jeśli kierownica była na wysokości ponad 90 cm).
Kwestia posiadania tzw. czołówki (lampa czołowa) - mocowanej często przez rowerzystów do kasku jest nierozstrzygnięta, gdyż w tym przypadku nie jest ona wyposażeniem roweru, o którym mówi rozporządzenie.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURYz dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Stan aktualny na lipiec 2013)
§ 53.
1. Rower powinien być wyposażony:
1) z przodu – co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej;
2) z tyłu – co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy czerwonej;§ 56.
1.Światła pojazdu, o których mowa w § 53-55, powinny odpowiadać następującym warunkom:
1) światła pozycyjne oraz światła odblaskowe oświetlone światłem drogowym innego pojazdu powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m; w przypadku roweru i wózka rowerowego dopuszcza się migające światła pozycyjne;
2) powinny być umieszczone nie wyżej niż 900 mm i nie niżej niż 350 mm od powierzchni jezdni, a w przypadku roweru i wózka rowerowego nie wyżej niż 1500 mm i nie niżej niż 250 mm od powierzchni jezdni;