We wrześniu 2012 roku oficerem rowerowym w Łodzi został Bartosz Zimny. Do tej pory dał się on poznać jako przeciwnik zaśmiecania przestrzeni publicznej reklamami i profilu „Łódź bez reklam” na Facebooku.
Przy okazji wyboru nowego oficera został poszerzony zakres obowiązków na tym stanowisku. Od tera ma on dbać o zrównoważenie transportu samochodowego, pieszego i rowerowego na łódzkich drogach.
Historia powstania stanowiska oficera rowerowego w Łodzi
W kwietniu 2013 r. miasto ogłosiło nabór na to stanowisko. Zgłosiło się 17 osób. Rekomendację otrzymał Adam Ochmański, dotychczasowy współpracownik pełnomocnika prezydenta ds. polityki rowerowej,
Historia powstania stanowiska oficera rowerowego w Łodzi:
- Na początku 2011 roku prezydent Łodzi Hanna Zdanowska podpisała Kartę Brukselską i zapowiedziała powołanie do życia pełnomocnika do spraw polityki rowerowej. Stało się to dzięki staraniom łódzkiego środowiska rowerzystów skupionych wokół "Rowerowej Łodzi"
- W lutym 2011 roku miasto ogłosiło nabór na stanowiska oficera
- Zakres zadań oficera rowerowego:
- Przygotowywanie dokumentów niezbędnych do realizacji celów Karty Brukselskiej, w tym projektu Strategii Polityki Rowerowej Miasta,
- Koordynowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji celów Karty Brukselskiej,
- Opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz projektów inwestycji drogowych zawierających aspekty rowerowe w zakresie realizacji celów Karty Brukselskiej,
- Reprezentowanie Prezydenta Miasta Lodzi w zakresie polityki rowerowej Miasta,
- Prowadzenie kampanii informacyjnych i społecznych w celu propagowania polityki rowerowej Miasta,
- Inicjowanie akcji i przedsięwzięć, w których celem jest propagowanie założeń Karty Brukselskiej
- Na ogłoszenie zgłosiły sie dwie osoby
- Oficerem rowerowym Łodzi został wybrany Witold Kopeć
Łódzkim oficerem od kwietnia 2011 roku do kwietnia 2013 roku był Witold Kopeć - założyciel bloga Lodz Cycle Chic i współorganizator masy krytycznej. Oficer rowerowy jest - między innymi odpowiedzialny za realizację założeń Karty Brukselskiej
Z oficerem można było się kontaktować korzystając ze specjalnego forum dyskusyjne oraz za pośrednictwem portalu facebook
Do zadań Pełnomocnika Prezydenta Miasta Łodzi ds. Polityki Rowerowej należy:
- reprezentowanie Prezydenta Miasta Łodzi w zakresie polityki rowerowej;
- opracowanie i poddanie konsultacjom projektu "Strategii realizacji celów Karty Brukselskiej", przygotowywanej w celu uchwalenia przez Radę Miejską w Łodzi;
- koordynowanie wdrażania uchwalonej ?Strategii realizacji celów Karty Brukselskiej?;
- opracowanie innych dokumentów niezbędnych dla realizacji celów Karty Brukselskiej;
- inicjowanie akcji i przedsięwzięć, w których celem jest propagowanie założeń Karty Brukselskiej;
- koordynacja prac zespołu wdrożeniowego ds. realizacji celów Karty Brukselskiej, zwoływanie jego posiedzeń, nie rzadziej niż raz na kwartał;
- prowadzenie kampanii informacyjnych i społecznych w celu propagowania polityki rowerowej Miasta;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi reprezentującymi środowisko użytkowników rowerów;
- nadzór nad stosowaniem ?Wytycznych do planowania, projektowania i utrzymania dróg rowerowych w Łodzi? oraz innych przepisów prawa w zakresie planowania, projektowania, wykonania i utrzymania infrastruktury rowerowej poprzez:
1) opiniowanie projektów inwestycji drogowych zawierających aspekty rowerowe na etapie przygotowywania specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
2) zatwierdzanie projektów inwestycji drogowych zawierających aspekty rowerowe na etapie przyjmowania projektu;
3) opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
4) udział w przyjmowaniu i zatwierdzaniu zrealizowanych inwestycji i remontów infrastruktury rowerowej;
- przygotowywanie projektów raportów z całościowymi wnioskami dotyczącymi stanu infrastruktury rowerowej miasta i ewentualnych koniecznych zmian polityki rowerowej, w tym koncepcji układu głównych tras rowerowych, korekty ich przebiegu oraz zmian ?Wytycznych do planowania, projektowania i utrzymywania dróg rowerowych w Łodzi?;
- przygotowywanie projektów aktów prawnych w zakresie polityki rowerowej.
2016-06-06 10:56 anonim | Dlaczego na Retkini nie mastacji rowerowych
Dlaczego na Rekini -Polesiu nie ma stacji rowerowych? Kie dy to się zmieni?
2018-07-05 16:24 anonim | oficer rowerowy
Witam proszę o wykoszenie zwisających gałęzi na ścieżce wzdłuż ul Spornej - biją po twarzy - zresztą podobnie jest obok wiaduktu na Kopcińskiego Tuwima - brak miejsca i dużo krzaków - pozdrawiam Lewandowski