W 2009 r. Urząd Miejski rozpoczął dużą akcję montażu we Wrocławiu 570 stojaków rowerowych w kształcie odwróconej litery U.Była to jedna z pierwszych dużych widocznych zmian dla rowerzystów wdrażanych przez wrocławskiego oficera rowerowego.
W 2010 UM kontynuował akcję, w ramach której mieszkańcy miasta sami wskazywali lokalizacje miejsc parkingowych. Efektem akcji było powstanie w sumie 50 parkingów rowerowych o pojemności 400 rowerów w ścisłym centrum miasta oraz 100 parkingów na 1100 miejsc poza centrum
W październiku 2012 roku firma JTor zainstalowała 350 stojaków w miejscach wyznaczonych przez samych rowerzystów. Koszt inwestycji wyniósł 150 tys. zł.
Lista lokalizacji stojaków rowerowych zamontowanych w 2012 roku we Wrocławiu
Pod koniec 2012 roku we Wrocławiu było w sumie 1650 stojaków (każdy na 2 rowery). Tym samym Wrocław jest w czołówce polskich miast jeśli chodzi o ten element infrastruktury rowerowej.
W 2010 roku powstały zadaszone parkingi typy Bike&Ride (zaparkuj i jedź). Jest to - powszechnie znane na zachodzie rozwiązanie - integrujące ruch rowerowy oraz komunikację miejską. Parkingi tego typu są głównie lokalizowane przy pętlach tramwajowych oraz autobusowych. Idea polega na dojechaniu rowerem, pozostawieniu go na parkingu i udaniu się w dalsza podróż komunikacją miejską. Dzięki temu osoby, które maja daleko do np. pracy nie muszą pokonywać całego dystansu rowerem.
Początkowo parkingi Bike&Ride na 250 rowerów powstały w następujących lokalizacjach:
W dalszej kolejności powstały: