W Niemczech działają obecnie dwa duże systemy Roweru Miejskiego:
Call-a-bike - system publicznych rowerów niemieckich kolei Deutsche Bahn w Berlinie, Frankfurcie nad Menem, Koloni, Stuttgarcie, Monachium, Karlsruhe oraz w Saarbrücken obsługiwany za pomocą telefonu komórkowego.
Rowery są wyposażone w dotykowe ciekłokrystaliczne wyświetlacze z układem mikroprocesorowym połączonym z mechaniczną blokadą. Użytkownik dzwoni pod specjalny numer call-center i po uzyskaniu połączenia wpisuje czterocyfrowy kod roweru, otrzymując zwrotnie kod odblokowujący. Co ciekawe rower można zostawić w dowolnym miejscu miasta - np. przypiąć go do latarni. Jest to tym istotniejsze, że płacimy za każda minutę użytkowania: około 8 eurocentów. (maksymalnie 15 Euro za dziań). Jedynie w Stuttgarcie pierwsze pół godziny jest za darmo.
Po zablokowaniu roweru (np na ulicy), użytkownik wybiera z menu na ekranie pozycje "Return bike", otrzymuje znowu kod, który musi przesłać do centrali. Jeśli rower jest zostawiony w innym miejscu niż na specjalnym parkingu należy zgłosić to do call-center nagrywając wiadomość na automatyczna sekretarkę.
Użytkownicy w Berlinie mają do dyspozycji 1250 miejskich rowerów, oraz 80 samoobsługowych stacji. Call-a-bike jest przeznaczony dla mieszkańców - jako uzupełnienie transportu zbiorowego, a nie dla turystów - dla których prostsze będzie wypożyczenie jednośladu w jednej z wielu klasycznych wypożyczalni rowerów
Bardzo podobny system: NextBike został już wdrożony w kilkunastu miastach w Niemczech (i Austrii, oraz we Wrocławiu w Polsce). Za godzinę korzystania zapłacimy 1 euro, a za całą dobę 5 euro. Jeżeli nie odstawimy roweru na specjalny parking, dodatkowo zostanie pobrana opłata w wysokości 1 euro za każdy kilometr odległości pomiędzy pozostawionym jednośladem a wypożyczalnią.
Call-a-bike - system publicznych rowerów niemieckich kolei Deutsche Bahn w Berlinie, Frankfurcie, Koloni oraz w Stuttgarcie jest obsługiwany za pomocą telefonu komórkowego. Rowery są wyposażone w dotykowe ciekłokrystaliczne wyświetlacze z układemmikroprocesorowym połączonym z mechaniczną blokadą. Użytkownik dzwoni pod specjalny numer Call-center i po uzyskaniu połączenia wpisuje czterocyfrowy kod roweru, otrzymując zwrotnie kod odblokowujący. Co ciekawe rower można zostawić w dowolnym miejscu miasta ? np. przypiąć go do latarni. Jest to tym istotniejsze że płacimy? za każda minutę użytkowania: około 8 eurocentów. Jedynie w Stuttgarcie pierwsze pół godziny jest za darmo. Po zablokowaniu roweru, użytkownik wybiera z menu na ekranie pozycje ?Return bike?, otrzymuje znowu kod, który musi przesłać do centrali. Jeśli rower jest zostawiony w innym miejscu niż na specjalnym parkingu należy zgłosić to do call-center nagrywając wiadomość na automatyczna sekretarkę.