Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
2017-ZasadaRowery kwiecień-maj-czerwiec
Jesteś tutaj > Strona główna > Sprzęt > Rogi

Rogi

Rogi - montowane na obu końcach kierownicy służą do zwiększenia  ilości sposobów w jaki możemy ja trzymać. Dzięki temu możemy zmienić sylwetkę, w zależności od terenu po którym jedziemy. Najczęściej wykorzystuje się je podczas podjazdów - ciężar ciała zostaje wtedy przeniesiony nad przednie koło, co zapobiega podrywaniu go do góry.

Rogi doceniają także turyści - sprawdzą się podczas wielogodzinnej jazdy, kiedy możemy co jakiś czas zmieniać ułożenie dłoni na kierownicy zapobiegając ich cierpnięciu.

Rogi dzielą się na dwa podstawowe rodzaje: zaciskane na końcach lub wciskane na klin w rurę kierownicy.

 

Rogi Rogi
Róg wciskany Róg zaciskany

W modelu wciskanym należy uważać, aby nie rozsadzić końcówek rury - szczególnie łatwo to zrobić w aluminiowych cienkościennych kierownicach. Rogi nie tylko dają możliwość dodatkowych chwytów na kierownicy, ale chronią palce rąk podczas wywrotki.. Podobnie jak kierownice rogi występują w dwóch wersjach: proste i wygięte. Na wygiętych jest więcej możliwości trzymania dłoni, oraz zapewniają lepszą ochronę przed otarciami.

Rogi Rogi
Róg prosty Róg wygięty

Rogi powinny być nachylone od 0° do ok. 20° do poziomu. Spotykane czasem - szczególnie w najtańszych "hipermarketowych" rowerach pionowe ustawienie rogów jest bardzo niebezpieczne. Wystarczy sobie tylko uprzytomnić co się stanie, gdy przypadkowo zablokujemy przedni hamulec, lub wjedziemy w przeszkodę, tak że całe nasze ciało upadnie na kierownicę i wystające rogi. Dodatkowo mogą zostać połamane palce dłoni zablokowane między rączką kierownicy, a rogami.

KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
2016-09-09 07:40 anonim | Zapomniales
o rogach zintegrowanych z gripami - swietne rozwiazanie!