Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
2017-ZasadaRowery kwiecień-maj-czerwiec
Jesteś tutaj > Strona główna > Sprzęt > Oleje i smary > Oleje i smary do roweru

Oleje i smary do roweru

Rower jest prostym pojazdem i nie wymaga tyle opieki co samochód. Nie oznacza to jednak, że możemy na nim jeździć cały rok nie dbając o niego. Podstawowym elementem wymagającym naszej uwagi jest układ napędowy, a dokładniej mówiąc łańcuch. Powinien on być stale oliwiony, aby pracował bezgłośnie i bez oporów.

W artykule przedstawiamy dostępna na polskim rynku środki do smarowania i oliwienia łańcuchów.

Oleje do łańcucha

 

  Finish Line   Cross CountryFinish Line
Teflon
Finish Line Wax Lubricant
KryTech
 

 

Oleje i smary

 

Finish Line Dry

 

Oleje i smary

Suche warunki Słaby Bardzo dobry bardzo dobry
Mokre warunki Bardzo dobry Dobry słaby
Długotrwała praca Bardzo dobry Bardzo dobry  
Odporność na przywieranie zanieczyszczeń Słaba Dobry bardzo dobry
Opis  Bardzo dobry smar polecany szczególnie do jazdy "na mokro" - w błocie i w deszczu. Odporny na wypłukiwanie, dobrze chroni łańcuch przed korozją.Dobry również do smarowania linek. Jeden z najpopularniejszych i najbardziej uniwersalnych smarów. Podstawowym składnikiem jest teflon, który pozostawia śliską i trwałą powłokę na łańcuchu. Sprawdza się w czasie długotrwałej jazdy. Polecany bardziej do jazdy "na sucho" (dobre warunki pogodowe). Dobry również do smarowania linek.

Olej na bazie parafiny.

  • Stworzony na bazie składnika Krytox firmy DuPont oraz formuły M2 opartej na molibdenie.
  • Po godzinie od nałożenia tworzy suchą i bardzo trwałą powłokę.
  • Kolejne smarowania wzmacniają utworzoną powłokę.
  • Można stosować do smarowania powierzchni metalowych, plastikowych, kompozytowych oraz drewnianych.
  • Przeznaczony  na suche trasy o dużym zanieczyszczeniu.
Cena

60 ml - 15 zł
120 ml - 25 zł

60 ml - 15 zł
120 ml - 25 zł
60 ml - 18 zł
120 ml - 28 zł
  Ceramic Wax Lube
Finish Line
Finish Line 1-STEPFinish Line Ceramic Wet Lube
   Finish Line Ceramic Wax lube

Oleje i smary

Oleje i smary

Suche warunki   Dobry  
Mokre warunki   Dobry Bardzo dobry
Długotrwała praca      
Odporność na przywieranie zanieczyszczeń      
Opis

Zaawansowany olej parafinowy

  • Zawiera fluoropolimery.
  • Wzbogacony azotkiem boru.
  • Powłoka utrzymuje się dłużej w porównaniu z innymi olejami parafinowymi.

Rozpuszczalnik zanieczyszczeń i olej w jednym

  • Idealny olej dla tych, którzy używają rower codziennie w każdych warunkach atmosferycznych.
  • Dzięki specjalnej formule czyści łańcuch oraz inne części z brudu, a następnie pokrywa je wysokiej jakości filmem olejowym.
  • Zawiera związki antykorozyjne pomagające utrzymać w odpowiednim stanie technicznym rower pozostawiany pod gołym niebem.

Najbardziej zaawansowany olej syntetyczny. Tworzy czystą i bardzo trwałą powłokę smarującą przez co wydłuża żywotność napędu.

  • Zawiera fluoropolimery.
  • Wzbogacony ceramicznie azotkiem boru.
Cena 60ml - 23 zł 
120 ml - 35 zł
120 ml - 29 zł
180 ml aerozol - 32 zł
350 zł aerozol - 45 zł
60 ml. - 22 zł

 


 
 

  Shimano Wet LubeShimano PTFE LubeRohloff
  Oleje i smary Oleje i smary

Oleje i smary

Suche warunki słaby bardzo dobry  
Mokre warunki bardzo dobry słaby Bardzo Dobry
Długotrwała praca     Dobry
Odporność na przywieranie zanieczyszczeń     Dostateczny
Opis
  • Idealny na mokre warunki pogodowe.
  • Minimalizuje tarcie i hałas.
  • Chroni przed korozją.
  • Wydłuża żywotność.
  • Przeznaczony do łańcuchów, koronek, tarcz czy linek.
  Rohloff to firma która zajmuje się tylko produkcja łańcuchów i wszytskiego co z nimi związane.
Cena 100 ml - 24 zł 100 ml 25 zł  

 
 

  White Lightning Clean RideWhite Lightnin EpicWhite Lightning Wet - Ride
  Oleje i smary Oleje i smary Oleje i smary
Suche warunki Bardzo dobry Dobry  
Mokre warunki Dobry Bardzo dobry Bardzo dobry
Długotrwała praca Dobry Bardzo dobry  
Odporność na przywieranie zanieczyszczeń Bardzo dobry Dobry  
Opis Jest to amerykański smar do łańcuchów rowerowych. Odporny na przywieranie zanieczyszczeń. Nie jest oparty na oleju - po nałożeniu wysycha pozostawiając cienką, nielepiącą się powłokę. Najlepszy na suche warunki. Dodatkowo czyści łańcuch już zabrudzony. Dobry również do smarowania linek i przerzutek. Nietoksyczny.  Odmiana White Lightning do bardzo ciężkich warunków (błoto, śnieg).  Polecany szczególnie dla zawodowców. Można go nakładać na zgrubnie oczyszczony łańcuch. Zaletą jest możliwość jazdy odrazu po nałożeniu smaru na łańcuch..   
Cena 120 ml - 30 zł 

120 ml - 30 zł 120 ml. - 30 zł

 
 

  Muc-Off Dry Lube
Muc-Off Wet Lube
   Muc-Off  Muc-Off
Suche warunki Bardzo dobry Dobry
Mokre warunki Dobry Bardzo dobry
Długotrwała praca Bardzo dobry Dobry
Odporność na przywieranie zanieczyszczeń Dobry Bardzo dobry
Opis Wszechstronny smar do łańcucha, pancerzy, mechanizmów manetek oraz przerzutek. Posiada doskonałe właściwości penetrujące. Doskonale sprawdza się w zmiennych warunkach pogodowych. Zaawansowana formuła tworzy trwałą powłokę, która hamuje rozwój rdzy oraz korozji. Dzięki zastosowaniu technologii P.T.F.E (polimeru teflonowego) smar posiada wyjątkowo niski współczynnik tarcia zapewniając niezwykle płynną zmianę biegów oraz doskonałe działanie całego napędu przez długi czas. Smar nie pozostawia białego nalotu. Ulega biodegradacji.

Wytrzymały oraz trwały smar do łańcucha, pancerzy, mechanizmów manetek, przerzutek, pedałów oraz bloków. Specjalna, nowoczesna formuła otrzymywana z surowców naturalnych zapewnia doskonałe działanie i całkowitą ochronę napędu podczas długotrwałego użytkowania w deszczu oraz błocie. Naniesiony na łańcuch smar pozostawia powłokę odporną na działanie wody oraz hamuje rozwój rdzy i korozji, zapewniając niezwykle płynną zmianę biegów oraz doskonałe funkcjonowanie całego napędu przez długi czas.

Wet Lube nie zawiera substancji ropopochodnych. Formuła opracowana w oparciu o oleje pochodzenia naturalnego. Nie zawiera żadnych rozpuszczalników szkodliwych dla środowiska. Ulega pełnej biodegradacji. Możliwość stosowania w kolarstwie górskim oraz szosowym.

Cena 120 ml - 33 zł 

120 ml - 33 zł

 

KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
2014-10-11 19:14 anonim | witam a co z tym smarem ?dla mnie dobry jest
http://brunox.pl/do-rowerow/brunox-top-kett/
2015-05-02 01:56 anonim | smar
Ja to tawotem wszytko smaruję.
2015-11-25 23:47 anonim | pLj8RC6qbc
(Electronics) I just received my IMP1000 from New Trent<a href="http://nojivw.com"> eearilr</a> this week. I was looking for a reliable way to easily charge my iphone and ipad when traveling, especially on long flights. This seems to be the device to bring along. I recently flew overseas with their IMP880 and it performed wonderfully. I was looking for a bit greater capacity though, because I use both an iphone (was the 3g, now the 4) and the ipad, and wanted to be able to charge both of them when I don't have access to an electrical outlet.The unit's size is great for traveling. It's about the same size and weight of a portable hard drive, which these days means it's small and will easily slip into a briefcase, overnight bag, purse, etc. The retractable cord makes it easy to hook up with the mobile device without any strain on the connections.The unit's indicator light is simple to see and determine the amount of charge remaining. While charging the unit itself those lights let you know the progress. And after charging a mobile device, the unit slows down to a trickle charge.The placement of the button is an improvement over New Trents IMP880, which I also own. That button could accidentally be turned on because it actually protrudes a bit from the case, and sits at an angle. The IMP1000 s is flush with the case's edge, and the button itself a bit recessed which should prevent that from happening.I haven't drained the power from a full charge yet, so not sure how long it lasts, but after topping off my iphone and ipad a few times, it still shows a full charge. Of course you can use the device while it's charging.The IMP1000 comes with iphone/ipad adapter, along with a few others (mini usb, etc).Good design, seems well built, and I know from past experience with New Trent's customer support that they are very responsive. Recommend you give it a try if you need a back up battery.
2016-06-10 06:46 anonim | Smary i inne
Ja od roku kupuję tylko z total care, bo mają naprawdę fajną cenę jak na swoją dobrą jakosć, oleje i smary oczywiście, ale nie tylko, bo mają tego u siebie znacznie więcej
2016-06-16 23:06 anonim | total care daje rade
moim zdaniem total care daje radę, chemia super, cenowo ok no i wszystko z jednego sklepu zamówić można - w sensie chemie nie tylko do roweru, ale taką do fury czy domu też, dla mnie to i oszczędność, i wygoda
2016-07-30 20:12 anonim | jaki smar do łańcucha
jest fajna stronka która opisuje jaki smar do łańcucha zastosować w różnych warunkach pogodowych i stylach jazdy,
http://e-lozyska.com/elube/jakismardolancucha.php gdzie opisują smary do łańcucha firmy eLUBE, słyszałem o nich ostatnio dobre opinie, co sądzicie o tych smarach łańcuchowych ??
mi spodobał się smar silikonowy do łańcucha "silk lube" oraz olej łańcuchowy z dwusiarczkiem molibdenu na wysokie obciążeni "mos2 lube".

2016-08-17 11:42 anonim | Juszek
Ja polecam coś od bike care - nie są drogie, a naprawdę dają rade. Używam II sezon i jestem naprawdę zadowolony