Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
2014-08-Bikearena
Jesteś tutaj > Strona główna > Sprzęt > Wspornik kierownicy

 
Kup w sklepie

Wspornik kierownicy

Typy wsporników

Wspornik jest elementem łączącym kierownicę z widelcem oraz - za pośrednictwem  sterów - z ramą. Typ wspornika wynika bezpośrednio z typu użytych sterów

  • Wspornik ahead - bez możliwości regulacji wysokości, wymaga widelca o dłuższej, niegwintowanej  rurze sterowej
  • Wspornik klasyczny - z możliwością regulacji wysokości, wymaga widelca o krótszej, gwintowanej  rurze sterowej

O wyborze typu wspornika bardziej decydują same stery. Generalnie w rowerach wyczynowych i przeznaczonych do jazdy po górach stosuje się wsporniki ahead. Natomiast do rowerów miejskich, turystycznych i trekkingowych częściej są stosowane stery klasyczne.

Wspornik aheadWspornik klasyczny
Wspornik kierownicy Wspornik kierownicy
Wspornik kierownicy 
Wspornik kierownicy przeznaczony do sterów "ahead"
 Wspornik kierownicy
Wspornik kierownicy przeznaczony do sterów zwykłych

Możemy także zdecydować się na wspornik kierownicy regulowany, gdzie sami ustalamy jego kąt nachylenia. Służy do tego specjalna śruba regulacyjna. Tego typu rozwiązania są polecane do rowerów trekkingowych i miejskich. Ze względu na utratę sztywności, większą wagę i zmniejszenie wytrzymałości nie stosuje się ich w wyczynowym kolarstwie górskim.

Wspornik kierownicy regulowany klasyczny Wspornik kierownicy regulowany a-head
Wspornik regulowany klasyczny Wspornik regulowany A-head
KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
Brak komentarzy!