Studium Tras Rowerowych dla Gdańska jest to dokument zawierający docelowy układ tras oraz parkingów rowerowych przygotowany przez Biuro Rozwoju Gdańska. Pełni on funkcję Polityki Rowerowej Gdańska.
Projekt został opracowany w 2011 roku przez Biuro Rozwoju Gdańska we współpracy z Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Gdańska ds. komunikacji rowerowej oraz powołanym przez Prezydenta Miasta Gdańska Zespołem Mobilności Aktywnej.
Dokument został przyjęty do realizacji uchwałą nr XXIII/450/12 Rady Miasta Gdańska z dnia 23 lutego 2012 r. w sprawie przystąpienia do sporządzania Strategii realizacji systemu tras rowerowych (SR STeR) w mieście Gdańsku.
Pełną treść STeR można przeczytać na stronie http://www.brg.gda.pl/ster1.html
(Za przygotowanie dokumentu Biuro Rozwoju Gdańska otrzymało doroczną nagrodę Gdańskiej Kampanii Rowerowej „Złota Szprycha 2012”)
Zasadą, na której opiera się projekt STeR, jest zasada tworzenia zintegrowanego i spójnego systemu poprzez integrację:
Jako studium STeR składa się z dwóch części:
Projekt wyróżnia 7 głównych tras tranzytowych, nazwanych roboczo: