Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
2017-11-kalendarz rowerowy scienny
Jesteś tutaj > Strona główna > Porady > Rowery górskie do 1500 zł - B'Twin (Decathlon) 2014 - nasze opinie

Rowery górskie do 1500 zł - B'Twin (Decathlon) 2014 - nasze opinie

Francuski producent posiada w kolekcji na rok 2014 dwa modele w okolicach ceny 1.500 zł.

  • B'Twin Rockrider 500 - 1.400 zł
  • B'Twin Rockrider 5.3 - 1.600 zł

B-Twin Rockrider 500

W modelu Rockrider 500 zastosowano ramę o klasycznej geometrii wykonaną z aluminium. Dużym plusem jest spora rozmiarówka obejmująca pięć wielkości ramy: XS, S, M, L, XL. Do skonstruowania napędu użyto - nieco nietypowo w tej klasie rowerów - komponentów firmy SRAM (największego konkurenta Shimano). Przerzutki oraz manetki cynglowe SRAM X4 dają do dyspozycji 24 przełożenia. Niestety producent - firma Decathlon - nie mógł sobie odmówić zamontowania hamulców tarczowych - oczywiście mechanicznych - firmy Alongha.

Większość komponentów - siodełko, sztyca podsiodłowa, wspornik kierownicy, kierownica, opony są sygnowane logiem Rockrider Sport.

B-Twin Rockrider 5.3

B'Twin Rockrider 5.3To jedyny rower w naszym zestawieniu z napędem 3*9. Nic dziwnego - francuski potentat ma duże możliwości "zbijania"ceny rowerów. Aluminiowa rama posiada wzmacniające płytki przy główce. Do ramy dobrano w tym samym kolorze widelec amortyzowany Rockrider XCR ze skokiem 100 mm oraz blokadą. Według nas jest to tak naprawdę widelec firmy Suntour z malowaniem dla firmy B'Twin. Trzeba przyznać, że jest to jeden z najmocniejszych punktów tego roweru. SR Suntour XCR to najwyższy model (po XCT i XCM) tej firmy w grupie ATB/MTB. On sam kosztuje około 400 zł (cena katalogowa) i 300 zł (cena online). Napęd oparto o osprzęt SRAM (tylna przerzutka i manetki z grupy X5) oraz Shimano (przednia przerzutka niskiej klasy Tourney).

Największym minusem roweru są hamulce tarczowe. Owszem są ze stajni Hayes, ale cały czas to są mechaniczne hamulce tarczowe. I nie ma co się po nich spodziewać rewelacji. Szkoda, że producent nie zastosował dobrych hamulców typu V-brake.

Kolejnym mocnym punktem są koła - na obręczach Rigidy, piastach Formula ze szprychami Mach1 i oponami Hutchinson Python.

Podsumowując: B-Twin Rockrider 5.3 to bardzo ciekawy model - gdyby nie hamulce tarczowe pewnie wylądowałby na drugim miejscu w naszym zestawieniu. A tak jest na trzecim, ale możemy mu przyznać miano "najlepszej bazy" do dalszego upgrade'owania. Wystarczy wymienić hamulce na hydrauliki.

 

B'Twin Rockrider 5.3
KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
2014-03-22 22:06 anonim | pytanie
Czy możecie rozwinąć trochę temat Rockridera 5.3? Czy to będzie dobry zakup? Polecacie go czy nie? Napiszcie proszę coś o o sprzęcie bo jest chyba trochę inny niż w RR 500. Pozdrawiam
2014-04-13 10:15 anonim | tarcze/v-breaki
Jeszcze ze dwa sezony temu podzielałbym pogląd o wyższości v-breaków nad mechanicznymi tarczówkami. W znakomitej większości przypadków takie linkowe tarczówki mają niską skuteczność. Jeżdżę ze znajomymi tylko po górach, głównie Beskidy, dobre hamulce to podstawa. W zeszłym roku kilka wymagających wyprawy zrobił z nami kolega na full'u Kona na tarczówkach Hayes'a. Gdybym sam nie wsiadł, to bym nie wierzył do tej pory, że mogą tak dobrze hamować. Spora siła, wysoka czułość, gorzej z modulacją (porównuję do swoich SLX). Nie bał bym się zjechać na nich z Baraniej Góry ani ze Skrzycznego. Ale najważniejsza jest podstawowa zaleta tarcz, czyli odporność na wodę i błoto, czym bije v-breaki. Uważam, że zbyt arbitralnie podeszliście do tematu, z góry skreślając rowery z tarczówkami mechanicznymi.
2014-05-25 22:14 anonim | ceny
Zerknijcie na ceny Decathlona w innych panstwach np Decathlon.it.
Zdarzają ie niespodzianki cenowe...
2014-06-22 15:18 anonim | md kontra V
7 lat jeździłem na MD mega dziwi mnie ra opinia ! Myślę że trzeba pojeździć i porównać. Moim zdaniem tarcza to podstawa nie ważne czy MD czy HD. Teraz mam HD są lepsze od MD ale nie bądźmy Szyitami !
2014-07-29 17:44 anonim | RockRider 500
Witam, już od ponad miesiąca jestem posiadaczem roweru RockRider 500. Przejechałem nim już ponad 600 km w terenie górzystym z ciężkimi kamienistymi podjazdami i zjazdami ( więc wiem co piszę), jak na razie wszystko w porządku,nic się nie rozlatuje i chamulce chociaż mechaniczne działają bez zastrzeżeń - jak dla mnie jedyny minus to brak blokady amortyzatora. Jeśli mialbym kupować rower jeszcze raz, i brał bym pod uwagę " jakość z ceną" to ani chwili bym się nie zastanawiał i wybrał bym ten sam model! Pzdr. ;)