Całkowita przebudowa grupy XTR - przede wszystkim zostały zmienione hamulce. Nowy typ nazywa się V-break i pozwalają na równoległe prowadzenie klocków do obręczy, tak , jak to jest w hydraulicznych magurach. Nowe klamki hamulcowe mają możliwość ustalenia siły nacisku na klocek.
Hamulce od grupy LX aż do C90 posiadają system Easy-set pozwalający na łatwą regulację położenia klocka w stosunku do obręczy.
Nowa piasta tylna XTR - zamiast 2-óch zapadek w mechanizmie wolnobiegu, jest ich 5, co ma likwidować minimalny luz przy rozpoczynaniu pedałowania..
System IG, występujący dotychczas w niższych grupach teraz został również wykorzystany w wyższych.
Do sprzedaży wchodzą nowe pedały SPD 747.
Grupa Nexus powiększa się - obok piasty 7-mio biegowej pojawia się wersja 4-ro biegowa.
Grupa | Ilość biegów |
---|---|
XTR | 24 |
Deor XT | 24 |
Deore LX | 24 |
STX-RC | 21 |
STX Standard | 21 |
ALIVIO | 21 |
ACERA X | |
ALTUS C90 | 18, 21 |
TOURNEY TY30 | |
TOURNEY TY22/TY15 | |
MJ II | 18 |