
W mechanizmach korbowych grupy XTR, XT i LX zastosowano cztery ramiona zamiast pięciu.Pozwala to na obniżenie masy. Inny jest również sposób mocowania zębatek do ramienia - pozwala to na zróżnicowanie materiałów do budowy korby.
V-brake znane z grupy XTR w 1996 r. hamulce zeszły do niższych grup: LX i STX, ale UWAGA: w tych grupach klocki nie są prowadzone równolegle - czyli jedyną korzyścią jest wydłużenie ramion.
24 przełożenia weszły do grupy niższej: STX RC.
9 zębatek z tyłu - w grupe dla rowerów szosowych
Klamki hamulcowe - dla grup posiadających nowe hamulce V-brake zrobione nowe klamki hamulcowe: w poczštkowej fazie wybierają dużo linki, a potem delikatnie. Ostrzega się jednocześnie przed próbami montowania zwykłych klamek do V-brake (hamulec działa wtedy w trybie On-Off, i wzrasta możliwość OTB)
| Grupa | Ilość biegów |
|---|---|
| XTR | 24 |
| Deore XT | 24 |
| Deore LX | 24 |
| STX-RC | 24 |
| STX | 21 |
| Alivio | 21 |
| Altus | 21 |
| TOURNEY | |
| MJ II |
