Nasz polski producent rowerów Romet na rok 2014 pokazał bardzo obszerną i ambitną kolekcję z wieloma zaskakującymi modelami w cenach dochodzących do 8.000 zł. Jest to o tyle niespodzianka, że marka ta kojarzyła się do tej pory z raczej tańszymi rowerami do jazdy miejskiej oraz turystyczno-rekreacyjnej. Obecnie firma celuje bardzo wysoko - w katalogu znajdziemy nawet rowery na ramach z karbonu oraz z pełnym zawieszeniem.
Na tym tle jesteśmy bardzo rozczarowani ofertą Rometu w naszym zestawieniu, ale po kolei: modele przeznaczone do kolarstwa górskiego posiadają jedną nazwę: "Rambler" - i znajdziemy tam zarówno rowery na kołach 26", 27,5" jak i 29".W segmencie koła małego ceny modeli zaczynają się od 1000 zł za Ramblera 1.0, a kończą na 3.700 zł za Ramblera R-line 3.0. W naszej klasie roweru "do 1500 zł" znaleźliśmy dwa modele: Rambler 4.0 za 1.600 zł oraz Rambler 3.0 za 1.400 zł. Już na pierwszy rzut oka nie spodobał nam się widok hamulców tarczowych, ale mieliśmy jeszcze nadzieję że w specyfikacji zobaczymy chociaż któregoś markowego producenta: Tektro, Zoom lub Promax. Lektura specyfikacji na oficjalnej stronie producenta wzbudziła nasz niepokój: w sekcji "hamulec" znajdujemy wpis: "tarczowe mechaniczne". - Oho... widocznie nie ma się czym chwalić. Sprawdziliśmy oczywiście dalej i po krótkim śledztwie okazało się, że w obu modelach zainstalowano hamulce oznaczane "YK2-3A" lub " J.A.K Super Brake" chińskiej produkcji z fabryki Lanxi Jieke Sports. Oceniamy to jako tani chwyt niegodny firmy, która ma ambicję bycia "markową".
Drugi duży minus to tylny zestaw zębatek - w obu modelach znajdziemy jedynie wolnobieg zamiast kasety. Praktycznie wszyscy konkurenci oferują w tej cenie (1600 zł) rowery z kasetami.
Biorąc pod uwagę specyfikację rowerów oba modele są po prostu za drogie. Model Rambler 3.0 za 1.400 zł posiada prawie identyczną specyfikację jak... Giant Revel 3. Z kolei za cenę Ramblera 4.0 można kupić Scott Aspect 680 w niewiele gorszej specyfikacji...
Podsumowując - w tej klasie cenowej nie polecamy oferty firmy Romet.
Syn otrzymał na komunię - rower badziew, był w serwisie w Nowej Wsi koło Iławy. Wymienili widełki, bo w śrokutak gdzie są wiani rura się wygięła. Jeździł dzieciak 26 kg. Porażka nie produkt . Serwis twierdzi ze to wina wadliwego materiału - partii materiału . Jeśli chodzi o chwalenie rodzimych produktów - Romet tak a le z przed dziesięciu lat. Nie polecam i przestrzegam przed tą firmą.
2015-08-07 11:01 anonim | Sypie sie
ROMET RAMBLER 650b 1.0 LE - przebieg ok. 500 km - najpierw pękł łańcuch, następnie linka w przerzutce tylnej. Wszystko zaczyna skrzypieć. Chciałem być patriotą i poprzeć polski przemysł. Taaa - poparłem chińczyków. Serwis - masakra. Wszystko to uszkodzenia mechaniczne - na nic nie ma gwarancji więc ta dwuletnia GWARANCJA TO JEDNA WIELKA ŚCIEMA! Nie polecam - dołożyć a kupić coś lepszego tylko NIE ROMETA!
2015-08-08 07:24 anonim | Opinia
Rower Romet rozsypuje się po miesiącu na kawałki.
Przestrzegam przed tą firmą, wpierw posypały się pedały, następnie pękła opona razem z dętką.Na koniec piasta.
Większość części to chińskie dziadostwo, przestrzegam przed Rometem.
Ich rowery zagrażają życiu.
2015-08-08 07:27 anonim | Obiektywnie
Za ich rowery powinno Rometowi wytoczyć proces sądowy.
Tez bardzo odradzam. Po dwoch miesiacach same problemy (skrzywiona korba). Do tego serwis beznadziejny. Omijac szerokim lukiem.
Pozdrawiam
Kamil
2015-09-04 22:03 anonim | romet jakośc , porażka
OSTRZEGAM !!!! Romet to złom .
Kupiłem ok rok temu ROMET RAMBLER 1.0 . Od poczetku był problem z przednią piastą i "przeskakującym pedałem ". Po zgłoszeniu sie do serwisu w Suwałkach , odesłano mnie z "kwitkiem" , tłumacząc że wszystko było źle poodkręcane . Facet z serwisu mówi za 100 zł mogę przejrzeć + koszt naprawy !!!! . Rower był złożony przez serwis Romet , więc o co chodzi ? Po zgłoszeniu problemu do producenta - brak reakcji . Rozebrałem piastę koła i okazuje sie że kulki łożyskowe mają wżery , brakuje 30 % powierzchni !! SZOK!!!
Wszystko wymielone . Nie kupujcie tego szmelcu . Absolwent Politechniki Wrocławskiej , 25 praktyki w budowie maszyn . WIEM CO PISZĘ
2016-04-14 22:09 anonim | romet
Ja sobie właśnie 4 miesiące temu sprawiłem Romecika orkana 5 i powiem tylko że jest REWELACYJNY , JEDYNY minus to klocki hamulcowe , Biorąc pod uwagę fakt że różnica w cenie między organicznymi a półmetalicznymi wynosi 10 zł za komplet . Ize spowalniaczy robią się HAMULCE przez duże H
2017-01-09 13:49 anonim | Romet Rambler 4.0 2014
Kupiłem ramblera 4.0 z 2014 ponad 1,5 roku temu. Kupiłem go z wyprzedaży za 1100 zł. Nie interesowałem się rowierami przeszło 15 lat, więc wypadłem trochę z obiegu. Najpierw napiszę co mi się nie podobało w nim na początku. Opony Rubena Charybdis, mieszanka gumy tak miękka, że nadaje się na parkiet. Hamulce tarczowe praktycznie nie hamują, a tarcze nie odbierają ciepła. Amor zwyklas sama sprężyna. Ale za te pieniądze nie ma co się spodziewać cudów. Potraktowałem ten model jako dobrą bazę do rozbdudowy. Hamulce hydrauliczne Shimano BR-M445, kaseta Shimano 9B + nowa piasta Shimano. Przerzutka tylna Deore Shadow, manetki Alivio. Nowe opony Compass 2.30 na tawrdszej mieszance. Główna zaleta tych opon to, że są proste. Tarcze hamulcowe Tektro do okładzin żywicznych. Na koniec Suntour Raidon RL R 120mm z pop lock. Po dodaniu wszystkich wydaktów wychodzę z ceną około 2200 zł. To w porównaniu do innych rowerów z tej półki cenowej i tak wychodzę na swoje. Jedyna rzecz bez zarzutów to rama. Dla mnie idealnie wyprofilowana i bez krzywizn. Dla początkujących, ale moim zdaniem to jedyna grupa klientów, która może się nim zainteresować.