Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
!!2021-10-Globrower
Jesteś tutaj > Strona główna > Sprzęt > Testy > Osprzęt > Test: lampa przednia Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500

Test: lampa przednia Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500

Na rynku pojawia się coraz więcej lampek z własnym akumulatorem, które aby naładować trzeba bezpośrednio podłączyć do ładowarki. Pod lupę wzięliśmy lampkę produkcji Mactronic BikePro NOISE BPM 500.

Lampka tak naprawdę nie jest polskiej produkcji, ten sam model możemy znaleźć pod u innych firm np. Moon X-Power 500 (ach ta globalizacja...).

Budowa

Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Pierwsze wrażenie - Mactronic Bike Pro Noise 500 jest solidnie zbudowana. Ktoś może utyskiwać, że główny korpus obudowy jest wykonany z tworzywa sztucznego, ale musimy przyznać że sprawia on dobre wrażenie. Tworzywo jest bardzo twarde, nie ma żadnych luzów, nic nie skrzypi.

Główna dioda znajduje się w demontowanej aluminiowej główce (na 4 śruby imbusowe). Zastosowany materiał spełnia również funkcję radiatora, mającego odprowadzić nadmiar ciepła. A odprowadzać jest co - bo lampka potrafi sie solidnie grzać, o czym za chwilę. 

Pojemnik z akumulatorem (kartusz) jest wkładany od tyłu lampki i aby go otworzyć trzeba użyć monety, lub śrubokręta z szeroką końcówką.

Obsługa

Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Bike Pro jest obsługiwana za pomocą przełącznika znajdującego się w górnej części korpusu. Możemy skorzystać z jednego z pięciu trybów świecenia:

  • tryb maksymalny (500 lm)
  • tryb wysoki
  • tryb średni
  • tryb niski
  • tryb migający

Dookoła włącznika znajduje się pierścień, który świeci na niebiesko, gdy lampka jest zapalona. Dzięki temu w ciemności łatwo go znaleźć. Pierścień dodatkowo informuje nas o stanie naładowania akumulatora oraz jego ładowaniu:

  • pulsujący czerwony - zostało ci niecałe ½ godziny
  • pulsujący niebieski : ładowanie
  • ciągły niebieski : naładowana

TMactronic Bike Pro NOISE BPM 500ryby przełączamy kolejno naciskając wyłącznik:

tryb maksymalny - tryb wysoki - tryb średni - tryb niski - wyłączona

W każdym z trybów można od razu latarkę wyłączyć przytrzymując przycisk na 2 sekundy. To rozwiązanie nam się spodobało.

Mocowanie

Noise 500 do kierownicy jest mocowana za pomocą obejmy z tworzywa sztucznego. Jest to chyba najsłabszy punkt lampki - w produkcie za prawie 300 zł spodziewalibyśmy się czegoś lepszego nic pasek z tworzywa sztucznego o grubości 1 mm. Zdecydowanie przydało by się tutaj solidniejsze mocowanie z kawałka twardego tworzywa sztucznego na zawiasie. Przykręcając uchwyt do kierownicy i zakręcając dźwignię  mamy wrażenie,  że uchwyt nie wytrzyma zbyt dużej liczby takich operacji.

Sama obejma ma wewnętrzną średnicę w pozycji zamkniętej 28 mm - na kierownice o mniejszej średnicy musimy założyć gumowe paski. Największa możliwa średnica kierownicy to ok. 35 mm

Zupełnie inaczej sprawa wygląda z mocowaniem lampki do uchwytu. Jest ona wsuwana w klasyczne szyny i blokowana za pomocą zatrzasku. Ten element - dla odmiany wygląda bardzo solidnie; korpus lampki gładko się wsuwa, zatrzask wyraźnie klika, a całość jest pozbawiona luzów. Aby lampkę zdjąć, należy nacisnąć przełącznik znajdujący się z boku obejmy, który zwolni blokadę.

Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500

Gdy lampka jest zamocowane w uchwycie istnieje możliwość jej obracania w poziomie w pełnym zakresie 360 °. Wystarczy poluzować nieco dźwignie mocująca obejmę (a czasami nawet nie trzeba) i możemy kręcić korpusem czując przeskakujące ząbki. Z czasem ulegną one pewnie zużyciu, dlatego warto blokadę jednak luzować.

Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500

Lampkę można także zamontować na kasku za pomocą specjalnego adaptera, który znajduje się w zestawie. Składa się on z płytki z tworzywa sztucznego z kawałkiem paska na rzep, służący do  przymocowania całości na kask. Do płytki poprzez mały zawias jest przytwierdzona szyna do której wsuwa się lampkę. Za pomocą małego pokrętła można poluzować zawias i ustawić odpowiedni kąt nachylenia lampki. Kask - jak widać na zdjęciach musi posiadać otwory wentylacyjne, do których mocuje się rzepem aby adapter. Rozwiązanie proste i w miarę skuteczne.  Wszystko tutaj zależy od kasku - a właściwie od kształtów otworów. Lampkę musimy zamontować w tym miejscu gdzie dwie szczeliny wentylacyjne są najbliżej siebie, inaczej rzep będzie się stale luzował. Jeśli miejsce to wypada akurat mocno na tyle kasku - lampka właśnie tam będzie się znajdowała.

Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500

Światło

Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Sercem  Bike Pro NOISE BPM 500 jest dioda Cree XM-L o jasności 500 lumenów. Ta ilość światła to naprawdę solidna dawka - wszystkie typowe lampki rowerowe, a nawet czołówki renomowanych firm (Peltz Tikka XP) są poza konkurencją. Właściwie producent powinien napisać na opakowaniu, że produkt jest niebezpieczny, przy nieprawidłowym użyciu. Niech nam nawet do głowy nie przyjdzie zmierzyć się oko w oko z diodą - jest ona tak jasna, że nawet odbite światło potrafi na moment całkowicie oślepić.

Producent określa zasięg światła jako 200 metrów.Jest on troszkę przesadzony, ale i tak pierwsze włączenie lampki w terenie robi potężne wrażenie. Noise oświetla bardzo wyraźnie drogę, równomiernym światłem pozbawionym dużych różnic w jasności.

 (full) Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500 - tak świeci w rzeczywistości-2012_mactronic_bike_pro_noise_500_389_2014_mac_tripper_118_subiekt.jpg

Moc lampy Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500- to zdjęcie oddaje najbardziej jasność świecenia lampy w terenie.

Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Gdy się uważnie przyjrzymy snopowi światła wyraźnie widać podział na dwie części - szerszy o kącie rozsyłu około 90° i wąski o bardzo jasnym strumieniu i kącie ok 25°. Dzięki takiemu zogniskowaniu i podziale światła uzyskujemy z jeden strony daleki i bardzo jasny snop oświetlający drogę do 100 metrów przed nami, a z drugiej widzimy pobocze drogi oraz to co mamy tuz pod kołem. Dobranie odpowiednich wartości zarówno mocy jak i kąta rozsyłu w znacznym stopniu decyduje o użyteczności lampki. Przednia lampka świecąca zbyt wąsko, ale jasno oślepi nas i nie zobaczymy dziury w asfalcie tuz przed kołem, a z kolei lampka ze zbyt rozproszonym światłem nie będzie miała odpowiedniego zasięgu.

Poniższe zdjęcia prezentują różnice pomiędzy trybami - od  maksymalnego do niskiego. Uwaga ! parametry zdjęcia zostały dobrane tak, aby pokazać tylko różnice pomiędzy trybami, a nie jasność.

Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500

Poniższe zdjęcia prezentują Noise Bike Pro BPM 500 kontra światła samochodowe. Lampka jak widać nie ustępuje im. Rower z lampką po lewej.

Zobacz porównanie Bike Pro Noise 500 z Mactronic Tripper » oraz Mactronic Shout »

Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500 Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500 Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500
Samochód: światła krótkie
Lampka:  skierowana na wprost obiektywu
Samochód: światła krótkie
Lampka: skierowana na ziemię
Samochód: światła długie
Lampka:skierowana na ziemię

Zasilanie

Lampka jest zasilana z dedykowanego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 2300mAh. W rzeczywistości w wyciąganym kartuszu z tworzywa sztucznego znajduje się często używane w dobrych latarkach ogniwo  typu 18650. Niestety nie ma możliwości kupna takiego ogniwa samodzielnie (cena ok 10-30 zł w zależności od marki) i wymiany go. Kartusz  jest szczelnie zamknięty i nierozbieralny.  Tym samym jesteśmy zdani na ofertę producenta. Dodatkowy koszyczek z akumulatorem kosztuje 55 zł.

Lampkę można ładować tylko w jeden sposób - za pomocą kabla USB. Możemy to zrobić za pomocą dostarczonej ładowarki - która jest tak naprawdę  zwykłą ładowarka USB na 5V. Lampkę łączymy za pomocą klasycznego kabla USB-miniUSB. Oczywiście możemy ja także naładować z portu USB naszego komputera.  Gniazdo ładowania znajduje się na dole, w przedniej części  lampki pod gumową klapką.

W testach potwierdziliśmy deklarowany przez producenta czas pracy - około 1:30 - godziny w najwyższym trybie. Po tym czasie zapala się czerwone podświetlenie włącznika, lampka świeci, ale ze znacznie mniejsza mocą..

Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500

Porównanie z innymi lampkami Mactronic:

Od lewej: Mactronic DIF-1W, Mactronic  Bike Pro Noise BPM 500, Mactronic  MLF-1W

Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500

Podsumowanie

Mactronic Bike Pro NOISE BPM 500Mactronic do tej pory był znany głównie z lampek tańszych o standardowej mocy. Wprowadzając do oferty lampkę Bike Pro Noise 500 w cenie ok 250-300 zł staje się poważnym graczem mogącym powoli konkurować z tak renomowanymi producentami jak Cat-Eye czy też Magicshine.

Lampka Bike Pro Noise 500 przyda się nie tylko miłośnikom nocnych rajdów terenowych, ale każdemu, komu zdarza się wracać po zmroku słabo oświetloną trasą.

Zalety

  • siła światła
  • rozkład światła
  • solidna konstrukcja

Wady

  • dedykowany akumulator
  • uchwyt
  • cena

Specyfikacja

ProducentMactronic
Model Bike Pro Noise 500
Kod producenta L-BPM-500L
Źródło światła dioda Cree XM-L 3W
Siła światła 500 lm
Zasięg 200 m
Zasilanie dedykowane akumulatory
li-ion 3,7V 2300mAh
(oparte na ogniwach 18650)
Czas pracy do 1h 40m w trybie max (500 lumenów),
do 2h 20m w trybie wysokim,
do 4h pracy w trybie średnim,
do 8h pracy w trybie niskim
do 4h 30 min w trybie miganie
Rodzaj ładowania USB
czas ładowania 3 godziny
Wymiary 113mm x 33 x 30mm
Waga rzeczywista
z akumulatorem
120 g (sama lampka z akumulatorem)
60 g (bez akumulatora)
Obudowa tworzywo sztuczne
 Cena ok 250-300 zł

 

KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się

Z dniem 2020-01-06 forum zostalo wylaczone

2016-08-07 22:39 anonim | convoy
Jak chcecie wyrzucać grube pieniądze to patrzcie dalej na mactronic i inne wymysły. Jak chcecie dobre światełko za rozsądne pieniądze z akumlatorem to convoy. Poszukajcie w google:
Zestaw oświetleniowy rowerzysty ? o dziwo z Chin najlepiej ? latarka na rower
2017-01-16 22:10 anonim | pod kierownicą?
zamontował może ktoś tą lampkę pod kierownicą, tak że jest do góry nogami? wiem, że ma ona soczewkę ustawiona tak że by była na kierownicy ale ja nie lubię jak mi coś za bardzo wystaje. teram ma scream i pod kierownicą ścieci tak samo jak nad ale już mi trochę słabawa jest i dlatego chciałbym noise
2017-11-05 14:13 anonim | lampka jest ok
lampka jest super 2 rok już ją katuję i nie mam zamiaru zmieniać, dla mnie tryb max jest zbyt intensywny
Liczba pozycji:
1 2