Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
Jesteś tutaj > Strona główna > Sprzęt > Testy > Osprzęt > Test: Lampa tylna rowerowa Author Pilot

Test: Lampa tylna rowerowa Author Pilot

Author Pilot - lampa tylna Czeska firma Author posiada w swojej ofercie duży wybór akcesoriów rowerowych, w tym także lampek tylnych. Wśród nich wybraliśmy do testowania, naszym zdaniem warty uwagi, model Author Pilot.

Budowa

Lampka posiada niewielkie rozmiary i jest obła. Jej dosyć nietypowy kształt jest sporą zaletą bez problemu zmieści się ona w kieszeni spodni i, za sprawa braku ostrych kantów, nie będzie tam przeszkadzać.

W odróżnieniu od innych lampek pasek mocujący Author Pilot jest integralną częścią lampki - nie ma więc obaw, że go zgubimy, lub zapomnimy zabrać ze sobą. Więcej o tym piszemy w sekcji "Mocowanie".

Author Pilot - lampa tylna Author Pilot - lampa tylna Author Pilot - lampa tylna

 

Author Pilot - lampa tylna Obsługa latarki Author Pilot

Czarny dosyć spory przycisk do sterowania lampką znajduje się w przedniej części, w "dolince" pomiędzy dwoma soczewkami. Dzięki temu jest on chroniony przed przypadkowym naciśnięciem i włączeniem lampy.

Działanie przycisku jest zapętlone. Pierwsze naciśnięcie uruchamia ją w trybie ciągłym niskim, a następne pozwalają przejść do następnych w kolejności:

  • tryb ciągły niski
  • tryb ciągły średni
  • tryb ciągły wysoki
  • tryb pulsujący

Ostatnie kliknięcie wyłącza lampkę. Lampka nie posiada pamięci trybów.

Tryby są dobrane naszym zdaniem dobrze, aczkolwiek idealne byłoby zredukowanie ich do 3 - wysoki, niski oraz jeden pulsacyjny. Jakby nie patrzeć duży plus za brak dużej ilości programów migających, które nie są potrzebne, a jedynie utrudniają włączanie i wyłączanie lampki (im więcej trybów posiada lampka, tym więcej razy trzeba kliknąć, aby ja wyłączyć).

Wskaźnik poziomu baterii i ładowania

Obok przycisku włącznika znajduje się mała dioda wskazująca:

  • stan naładowania akumulatora - podczas normalnej pracy
  • stan ładowania - podczas podłączenia do źródła zasilania

Podczas pracy lampki dioda wskaźnika poziomu baterii informuje o stanie naładowania akumulatorów:

  • dioda zgaszona - akumulator naładowany
  • dioda zapalona na żółto światłem ciągłym - akumulator rozładowany - należy podłączyć do ładowania

Podczas ładowania z gniazda USB ta sama dioda informuje o stanie ładowania:

  • na czerwono światłem ciągłym - ładowanie
  • na żółto światłem ciągłym - akumulator naładowany

Zasilanie

Author Pilot - lampa tylna Ładowanie lampki następuje po podłączeniu jej przez dołączony kabel miniUSB (nie mikroUSB stosowany obecnie w smartfonach) do portu w komputerze. Aby móc ją ładować z gniazdka elektrycznego (220 V) musimy we własnym zakresie kupić ładowarkę/przejściówkę: USB-220V (koszt ok. 7-10 zł).

Nie ma możliwości wymiany akumulatora.

Deklarowany czas ładowania akumulatora wynosi 2:20 h. Nasze testy wykazały, że lampka Author Pilot na trybie ciągłym wysokim działa nieprzerwanie przez 2 godziny i 20 minut - czyli o 20 minut więcej niż deklarowany czas. Pewnie z czasem ten czas będzie ulegał skróceniu.

Mocowanie

Author Pilot - lampa tylna Jedną z największych zalet lampki stanowi mocowanie, które jest prostym gumowym paskiem przytwierdzonym na stałe do obudowy lampki. Producent uniknął często stosowanych obejm z podstawką, w którą jest wsuwana lampka. Dzięki temu, po zdjęciu jej z roweru, nie zostaje żaden element, który złodziej może ukraść.

Po zamontowaniu na sztycy, która jest odchylona od osi pionowej, lampka przyjmuje pozycję poziomą. Patent jest prosty i skuteczny. Wadą jest brak możliwości regulacji kąta świecenia - jest on stały.

Jedyną wadą jest możliwość uszkodzenia gumowego paska lub jego zużycie. W takim wypadku lampka będzie praktycznie bezużyteczna.

Jak na lampkę z górnej póki brakuje nam także klipsa, który umożliwiałby zamontowanie jej np. do paska spodni lub na plecaku.

Świecimy

Author Pilot zaliczamy do grupy supermocnych lamp tylnych. Dwie diody, każda po 0,5 W, dają naprawdę mocne światło. Tryby świecenia także zostały dobrze pomyślane - jeden pulsujący - zapewniający 10 godzin pracy w zupełności wystarczy. Do tego mamy trzy tryby ciągłe, każdy o innej mocy świecenia. 

Przeprowadzone przez nas testy wykazały że jasność świecenia lampki Author Pilot w trybie wysokim ustępuje jedynie najmocniejszym lampkom obecnym na rynku - np. Mactronic BPM-2SL Walle.

Author Pilot - lampa tylna Author Pilot - lampa tylna

Z lewej Author Pilot, z prawej Mactronic BPM-2SL Walle (odległość 30 m)

Jedyne czego nam brakuje to pamięci trybu, aby można było za każdym razem lampkę włączać i wyłączać na jednym trybie bez konieczności "przeklikiwania".

Podsumowanie

Lampka Author Pilot bardzo nam się spodobała - przede wszystkim za sprawą mocowania, prostoty budowy  oraz jasnego światła. Największą wadą jest stosunkowo wysoka cena wynosząca 70 zł. Konkurencja oferuje modele o porównywalnej sile światła w cenie ok. 50 zł (w tym jest także Author Duplex).

Zalety

  • moc światła
  • niewielki rozmiar i waga
  • prosty montaż

Wady

  • niewymienny akumulator (nie ma możliwości zabrania zapasowego)
  • brak pamięci trybów
  • wysoka cena
  • brak klipsa

Deklarowany czas pracy

Trybciągły niskiciągły średniciągły wysokipulsujący
Deklarowany czas pracy 8 h 4 h 2 h 10 h

Specyfikacja

  
nazwa Pilot
producent Author
dioda 2* 0,5 W, "Hi-Intense"
światło czerwone, technologia FocusLens
pamięć ostatnio używanego trybu nie
klips do mocowania na pasku brak
regulowany kąt nachylenia nie
wymuszony kąt nachylenia tak
możliwość montażu w pionie i poziomie brak
waga ok. 40 g
wymiary 6,5 x 4,5 x 3,5 cm
zasilanie poprzez złącze USB
 akumulator wbudowany, niewymienny
czas pełnego ładowania 2-3 h
żywotność baterii 1000 pełnych cykli ładowania
cena 70 zł

 

KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
2014-01-29 19:53 anonim | A spotkał ktoś złodzieja...
A spotkał ktoś złodzieja, który ryzykowal zlapanie odkrecajac obejme podstawki gdy zdjelismy lampke? Autorze, przykrecana obejma ma wiecej zalet niz gumowy pasek, ktory po kiludziesieciu zapieciach odpieciach, kapieli wodnych/blotnych parcieje i zrywa sie
2014-03-11 10:43 anonim | LAMPKA
"walle" od mactronic-a jest lepsza. świeci na zwykłych "paluszkach" prawie dwa miesiące, daje silniejsze światło, ma lepszy sposób przypinania i jest o 20zł tańsza.