Wiadomości
Sprzęt
Porady Miasto
Prawo
Historia
Rozrywka
Książki
Turystyka
Reportaż
2017-11-kalendarz rowerowy scienny
Jesteś tutaj > Strona główna > Sprzęt > Testy > Osprzęt > Test: Bagażnik na rowery Thule EasyFold

Test: Bagażnik na rowery Thule EasyFold

Thule EasyFoldNiedawno testowaliśmy bagażnik rowerowy na tylną klapę samochodu Thule Clip On High. Zupełnie innym podejściem do tematu przewożenia rowerów są bagażniki na hak. Postanowiliśmy zatem przetestować najnowsze rozwiązanie szwedzkiej firmy w tym temacie -  Thule EasyFold 932.

Zanim bagażnik otrzymaliśmy do testów naszą uwagę przyciągnęła jego wysoka cena wynosząca aż 2400 zł. bardzo nas ciekawiło czy będzie on jej warty. Przeglądając specyfikację techniczną zwracamy uwagę, że jest on całkiem nieźle "wypasiony". Przede wszystkim jako jeden z niewielu  jest w stanie zabrać dwa elektryczne rowery, każdy o wadze do 30 kg. Drugim dużym plusem są zintegrowane z bagażnikiem tylne światła - pozycyjne czerwone, stopu oraz kierunkowskazy. Eliminuje to zatem konieczność dokupywania tego elementu. Kolejnym plusem jest brak konieczności samodzielnego montażu bagażnika (co występowało w modelu Thule Clip On High) - bagażnik jest dostarczany w formie "gotowej do użycia".

Thule EasyFoldThule EasyFold

Rozkładanie bagażnika

Bagażnik z pudełka z pudełka kartonowego, w którym go otrzymaliśmy bardzo łatwo jest wyciągnąć za sprawą ergonomicznej rączki. Dzięki niej łatwo jest także "nacelować" bagażnik na hak.

Thule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFold

Następnie rozchylamy (nie do końca)  obie części na których staną koła rowerów. Dzięki temu uzyskujemy dostęp do dźwigni zaciskającej mocowanie bagażnika na haku. Sprawdzamy czy bagażnik jest ustawiony poziomo i zamykamy rączkę, co może wymagać użycia sporej siły (równoważnej uniesienia ciężaru 47 kg, jak informuje instrukcja). O zablokowaniu dźwigni informuje nas kliknięcie. Jeżeli bagażnik nie został dobrze zamocowany - czyli obraca się na haku, możemy doregulować siłę ścisku (po otworzeniu dźwigni) śrubą mikroregulacyjną, która jest położona poniżej dźwigni. Teraz możemy podłączyć kabel do świateł.

Thule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFold

Po zamontowaniu bagażnika na haku naciskamy dwie małe dźwignie, które znajdują się tuz przy zawiasach. Zwalniają one blokadę i umożliwiają rozchylenie obu części na których staną koła rowerów aż do poziomu. W ten sposób powstaje platforma, na której możemy zamocować dwa rowery. Ostatnią czynnością jest włożenie tablicy rejestracyjnej do ramki.

Thule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFold

I to wszystko... Montaż bagażnika jest banalny i może go przeprowadzić osoba, która nie ma smykałki do "technikaliów". Jedynym ograniczeniem jest tutaj waga - 17 kg trzeba podnieść jednak na wysokość ok 50 cm.

Mocowanie rowerów

Rower jest przymocowany do bagażnika w trzech miejscach - poziomym pałąkiem za ramę oraz za oba koła - za pomocą pasków.

Bardzo sprytnie jest rozwiązane mocowanie do bagażnika poziomego pałąka, który trzyma rower za ramę. Aby go zdemontować wystarczy odkręcić o kilka centymetrów  gałkę znajdująca się przy dużym zacisku. Następnie ściskamy ręką zacisk zamykając go. Teraz wystarczy przesunąć prostą część pałąka w stronę zacisku, a zostanie odsłonięta i uwolniona część zawiasu, która mocuje pałąk do pionowej ramy bagażnika. Całość działa bardzo prosto, skutecznie i wygląda estetycznie.

Thule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFold

Thule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFold

Po złapaniu ramy roweru zaciskiem i skręceniu go możemy przystąpić do przymocowania kół. Służą do tego specjalne karbowane paski, które po "złapaniu" koła wsuwa się w sprzączkę. Pasek działa jednokierunkowo i aby go napiąć wystarczy otworzyć dźwigienkę sprzączki i używając ja jako dźwigni zacisnąć mocowanie. To rozwiązanie także działa perfekcyjnie (takiego patentu nie było w modelu Thule Clip On High). Aby poluzować, lub zwolnić pasek wystarczy nacisnąć dźwignię sprzączki.

Thule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFold

Identycznie mocujemy drugi rower pamiętając, aby był obrócony o 180º w stosunku do pierwszego - inaczej będą się zahaczały kierownicami.

Zarówno sam bagażnik jak i rowery możemy zabezpieczyć przed kradzieżą. W dźwigni mocującej bagażnik do haka znajduje się zamek, za pomocą którego uniemożliwimy jego zdjęcie przez niepowołana osobę. Także obie gałki zamykające zacisk montowany na ramie roweru posiadają możliwość zamknięcia. Wszystkie te trzy zamki są oczywiście obsługiwane za pomocą jednego klucza (jest tez drugi - zapasowy).

Thule EasyFoldThule EasyFold

Dodatkowo można dokupić akcesoria: adapter do rowerów z ramami karbonowymi oraz do rowerów z damską ramą (dwie równoległe rury po skosie). Dodatkowa, specjalna rynienka pomoże wtoczyć ciężki rower na bagażnik.

Użytkowanie

Jedna z najważniejszych funkcji bagażnika rowerowego na hak jest umożliwienie dostępu do bagażnika samochodowego. Thule EasyFold ta funkcje spełnia wręcz perfekcyjnie - wystarczy nacisnąć nogą mały stopień znajdujący się pod tablicą rejestracyjną i cały moduł bagażnika z rowerami odchyla się dając dostęp do klapy bagażnika. Bagażnik samochodu bez przeszkód otwieramy i mamy do niego pełen dostęp. Mało tego - do czynności odchylenia rowerów nie jest wymagana zbyt duża siła, więc poradzi sobie z tym każda osoba.

Thule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFold

Thule EasyFoldThule EasyFold

Do drobnej wady należało odpadanie plastikowej zaślepki, która znajduje się przy miejscu mocowania na hak.

Thule EasyFoldThule EasyFold

Podsumowanie

Trudno znaleźć inny model bagażnika na rowery, który tak łatwo się użytkuje. Starannie przemyślana konstrukcja, perfekcyjne wykonanie i ładny wygląd to duże atuty Thule EasyFold. Jednak w pewnym sensie model ten przerasta polskiego klienta. Jest dedykowany do rowerów elektrycznych - każdy o wadze 30 kg. W naszym kraju mało która para może sobie pozwolić na luksus posiadania dwóch rowerów tego typu i użytkowania ich poza miastem - to jak na razie bardziej są standardy zachodnioeuropejskie.  Polski użytkownik wybierając bagażnik będzie się kierował ceną oraz możliwością zamontowania 3 lub czterech rowerów.

Nie wątpimy jednak, że bagażnik Thule EasyFol znajdzie swoich klientów także w naszym kraju. I będą to zadowoleni użytkownicy.

Thule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFoldThule EasyFold

Zalety

  • bardzo łatwy i szybki montaż bagażnika na haku
  • bardzo łatwy montaż rowerów
  • łatwy dostęp do bagażnika auta

Wady

  • wysoka cena
  • zajmuje sporo miejsca po złożeniu

 

Specyfikacja bagażnika Thule Easy Fold

 

Pojemność: rowery 2
Ładowność (kg) 60 kg
Maks. masa roweru 30 kg
Do rowerów elektrycznych  +
Długość (cm) 123 cm
Szerokość (cm) 61 cm
Masa (kg) 16.9 kg
Pasuje do ram o średnicy (mm) 22–80 mm
Odłączane uchwyty ramy  +
Możliwość odchylania z rowerami  +
Zamknięcie roweru w uchwycie +
Zamknięcie bagażnika na aucie  +
Kompatybilność z One Key System  +
Pasuje do aut z kołem zapasowym montowanym z tyłu  -
Pasuje do większości rowerów z hamulcami tarczowymi  +
Światła tylne  +
Wtyczka zasilająca 7-pin
Maksymalnie do prędkości 130 km/h

 

KOMENTARZE
Temat
Treść
Kod obrazkowy


Jeśli chcesz dodawać swoje komentarze i wpisy na forum pod jednym nickiem - zaloguj się
2014-01-09 09:56 anonim | Jestem posiadaczem 931
Witam jestem chciałabym powiedzieć "zadowolonym" posiadaczem tego modelu ale niestety nie mogę... bo w bagażniku pękła mi prawa dźwignia w powyższym artykule sformułowanie "dwie małe dźwignie" mnie pękła niestety jedna. Model dostałam od rodziny z Niemiec na świąteczny prezent. Niestety od generalnego dystrybutora marki THULE dostałam odpowiedź, że jest to część niezamienna i nieosiągalna... po napisaniu do THULE korzystając z formularza na stronie głównej niestety brak reakcji. Przykro mi stwierdzić ale jestem zawiedziona chciałam dokupić część opisałam problem bo wydaje mi się że przez wadę fabryczną to się stało i mam bagażnik bezużyteczny za 2000 zł dobrze że to nie ja je wydałam...
2014-01-13 13:16 anonim | język polski
Z tego co wiem to można DOKUPOWAĆ coś a nie DOKUPYWAĆ...
"zatem konieczność dokupywania tego elementu." jest nie prawidłowe... można coś kupować a nie kupywać...
2014-01-14 14:20 anonim | Wielkość
Jeśli chodzi o ten bagażnik to na pewno jego wadą nie jest wielkość po złożeniu. Jest to chyba najmniejszy bagażnik tego typu jaki widziałem. Zmieści się chyba nawet do bagażnika maluch.
2015-05-17 18:25 anonim | Pomocni
O świetnie, kolejny pożyteczny artykuł tak jak i ten: http://wrower.pl/sprzet/test-uchwyt-rowerowy-taurus-bikeup,6021.html